FANDOM

"דבר אחד שלמדתי: אם אתה לא שולף ראשון, אתה לא שולף בכלל."
―בוקר דוויט.
בוקר דוויט - רנדר

איור של בוקר דוויט, הפרוטגוניסט הראשי של ביושוק אינפינט.

בוקר דוויט הוא סוכן פינקרטון לשעבר שהפך לחוקר פרטי. לשעבר חייל אמריקאי, בוקר נודע כסוכן אפקטיבי, אך אלים ובעל אמצעים לא כשירים. לאחר שפוטר מהפינקרטון, הוא התמכר לאלכוהול ולהימורים, ומצא את עצמו ובחובות ענק.

בוקר הוא הפרוטגוניסט הראשי ודמות השחקן בביושוק אינפינט; כדי לנקות את חובותיו אחת ולתמיד, לבוקר מציעים משימה למצוא נערה צעירה העונה לשם אליזבת', ולהביאה מהעיר המעופפת קולומביה, לניו יורק. עם זאת, העניינים מסתבחים כאשר אנשים וארגונים שונים מנסים להחזיר את אליזבת', ובוקר נאלץ להגן עליה ולהתמודד עם עברו באותו הזמן.

בקרב תושבי קולומביה, בוקר מכונה הרועה השקרי - אחד שמאיים על שלומם של קלומביה, על אליזבת' ועל "נביא" העיר, זכראי הייל קומסטוק.

ביוגרפיהעריכה

רקעעריכה

שירות צבאיעריכה

בוקר דוויט נולד בתאריך ה19 באפריל 1874. בגיל 16, בוקר הצטרף לצבא ארצות הברית ונשלח לשרת ברג'ימנט הפרשים השביעי של הצבא. בוקר לקח חלק בטבח הברך הפצועה בשנת 1890, שם פגע ורצח עשרות אינדיאנים. בשל מעשיו האכזריים כלפי קורבנות הטבח, בוקר זכה לכינוי האינג'אן הלבן בקרב חבריו ליחידה, במיוחד בגלל תחביבו לקחת "פרסים" מגופות הקורבנות. בזמן שירותו הצבאי, בוקר פגש ונהיה ידיד של קורניליוס סלייט.

וויטינג מושיט יד

וויטינג מנסה לשכנע את בוקר להטבל כדי לגאול את עצמו מפשעיו.

לאחר הטבח, בוקר, אכול אשמה, פרש מהצבא בדרגת קורפורל והחליט להשתתף בטקס טבילה שנוהל על ידי המטיף וויטינג, על מנת להוולד כאדם חדש ולנקות את עצמו מפשעיו. אבל, בדקה האחרונה, בוקר שינה את דעתו והחליט לעזוב את הטבילה, במחשבה שטבילה במים לא תעזור לו לשכוח את פשעיו, וכי אין לו מחילה.

סוכן פינקרטון וחוקר פרטיעריכה

לאחר שדחה את האפשרות לעבור טבילה, בוקר צורף לארגון הפינקרטון ונפקד עליו לפרק איגודים שונים. באותו הזמן, בוקר הצעיר התחתן, אך אישתו נפטרה במהלך לידת ביתם, אנה. עדיין עם צלקות מהטבח, בשילוב עם מות אישתו והלחץ בלהיות הורה יחיד, בוקר נמשך להימורים ולאלכוהול. בוקר סולק מאוחר יותר מהפינקרטון, לאחר שהממונים עליו הבחינו בקיצוניות שהפגין במהלך משימותיו.

בוקר החליט להפוך לחוקר פרטי, אבל הוא המשיך להמר ולצרוך אלכוהול. בסופו של דבר, הוא צבר חובות אצל מספר אנשים ש, כך טען, אף אחד לא רצה להיות חייב להם. החובות של בוקר גדלו עם הזמן, אך פגישה גורלית עם אדם מסתורי, נתנה לבוקר תקווה.

קומסטוק ואנה

בוקר נאבק בקומסטוק על אנה.

האיש אמר לבוקר כי כל חובותיו יעלמו עם יבצע עסקה עם אדם הנקרא זכראי הייל קומסטוק. קומסטוק הציע שינקה את כל חובותיו של בוקר בתמורה לביתו התינוקת של בוקר - אנה. ב8 באוקטובר 1893, בוקר, בספק רב, נתן את אנה לאישו של קומסטוק, אך התחרט מיידית ורדף אחר האיש ומצא אותו, את קומסטוק ואת אנה בסמטה, ליד פורטל מסתורי ואישה בתוכו. בוקר תקף את קומסטוק כשזה צעד לעבר הפורטל ונאבק בו בתקווה לשחרר את אנה. קומסטוק הצליח להעיף ממנו את בוקר בעוד שהפורטל נסגר, חותך את הזרת הימנית של אנה.

נפילה ותקווהעריכה

לאחר שהבין מה עשה, בוקר, מלא חרטה על מעשיו האחרונים, החל להרבות בשתייה ובהימורים בשנית, וניסה להשקיע את את צרותיו עם אלכוהול - הדבר שגרם לחובותיו מההתחלה. לבסוף הוא החליט לקעקע את הכתובת "AD" על כף ידו הימנית, כזכר לאנה (AD הוא ראשי תיבות של אנה דוויט).

עשרים שנה לאחר התקרית, רוברט ורזלינד לוטס - שני האנשים שהיו עם קומסטוק בליל העסקה, יצרו קשר עם בוקר והציעו לו עבודה שתחזיר לו את ביתו; הוא פשוט צריך לעבור דרך פורטל שהופיע בפתאומיות במשרדו. המעבר בפורטל השאיר את בוקר מבולבל ומסוחרר, והזכרונות שלו השתנו; זכרונותיו על איבוד ביתו נהפכו לזכרונות בו בוקר מגיע לעיר המעופפת קולומביה כדי למצוא נערה הנקראת אליזבת'.

ביושוק אינפינטעריכה

הגעה לקולומביהעריכה

"דוויט, תביא לנו את הילדה ונקה את החוב. זו הזדמנות האחרונה שלך!"
―פתק שהיה תלוי על דלת המגדלור.

ב6 ביולי 1912, בוקר נפגש עם רוברט ורזולינד כשאלה עמדו לשוט לכיוון מעוברת. בזמן שרוברט ורזלינד משוחחים, האישה נותנת לבוקר תיבה קטנה המכילה אקדח ברודסיידר, מספר מטבעות של עיט כסוף, תמונות של האי מונומנט ואליזבת', המפתח ללתא של אליזבת' ונקודות כיוון לניו יורק. בוקר אוסף את החפצים ויורד מהסירה והולך לכיוון מגדלור.

בכניסה למגדלור בוקר מוצא פתק איום תלוי על דלת המבנה שאומר לו כי עליו למצוא את הילדה כדי לנקות את חובותיו, וכי זו הזדמנות האחרונה שלו. בוקר עולה במדרגות המגדלור ומוצא מפה של ארצות הברית עם פתק נוסף שאומר כי בוקר בדרך ויש לעצור אותו. בוקר עולה לקומה השניה ומוצא גופה שעליה כתוב "על תאכזב אותנו", דבר המלחיץ את בוקר.

בוקר מגיע לדלת שעליה תלוים שלושה פעמונים המשמשים מפתחות. בוקר נכנס אל מעבר לדלת ומוצא כיסא עליו הוא יושב. הכיסא נועל את ידיו וקול של אישה אומר לו להתכונן. בוקר באותו זמן מאבד את האקדח שלו, שנופל אל הרצפה. בכיסא מתרומם אל השמיים ובוקר מוצא את עצמו בקולומביה.

כאשר בוקר מגיע למרכז קבלת הפנים, הוא פוגש את המטיף וויטינג. וויטינג אומר לבוקר כי אם הוא מעוניין להכנס לקולומביה, עליו לעבור טבילה. בוקר מסכים בלית ברירה ווויטינג טובל אותו במים, אך המטיף טוען שבוקר "עדיין לא נקי מספיק" וטובל אותו לזמן רב עד שבוקר מאבד את ההכרה.

הרועה השקריעריכה

"עכשיו, איפה השגת את הסימן הזה? אתה לא יודע שזה הופך אותה לרועה שקרי, הנחש בעשב הבוגדני? ואנחנו לא נותנים לרועה שקרי להכנס לעדר שלנו!"
―ג'רמייה פינק לבוקר.

בוקר מוצא את עצמו במשרד שלו, שם הוא שומע דפיקות על הדלת וקול עמוק שדורש ממנו להביא את הילדה כדי לנקות את החוב, בטענה שהיתה להם עסקה. בוקר, מנגד, אומר כי הוא לא יעשה את זה. בוקר אומר לקול המסתורי ללכת ופותח את הדלת, ורואה את ניו יורק מותקפת על ידי מה שנראה כמו קולומביה. אחד מהצפלינים של קלומביה משגר פגז אל כיוונו של בוקר והוא מתעורר באותה שניה.

בוקר מתעורר מחוץ למרכז קבלת הפנים, ומתחיל לחקור את קלומביה, בדרכו מבקר את אירוע היריד וההגרלה השנתי של העיר. בוקר מגיע לפסל עליו נאמר להגיע, ומקבל מילד קטן טלגרף שנכתב על ידי הזוג לוטס ומזהיר אותו לשמור על פרופיל נמוך, לא לתת לקומסטוק לדעת שהוא בעיר, ולא לקחת את "מספר 77".

בוקר נכנס ליריד ומתחיל לשחק במספר הגרלות ומשחקים אחרים. הוא גם מקבל בקבוק חוזק של דיבוק - יכולת שתיתן לו להשתלט על מכונות, ובמידה וישדרג את היכולת, הוא גם יוכל להשתלט על יצורים אורגנים, כמו בני אדם. לאחר ששתה את הבקבוק, בוקר פוגש בשנית את הזוג לוטס, שמבקשים ממנו להטיל מטבע ולבחור צד. בוקר בוחר בזנב ומטיל את המטבע, שנופל על הצד שבחר. עם הטלת המטבע, הלוטסים עוזבים את בוקר והוא ממשיך בדרכו.

בוקר מגיע לאירוע הגרלה, שם אישה מבקשת ממנו לבחור כדור עם מספר, בוקר לוקח את כדור מספר 77 (המספר ממנו הלוטסים ביקשו להמנע), וכתוצאה מכך זוכה בהגרלה, שמנהולת על ידי התעשיין ג'רמייה פינק. "הפרס" שהוא זוכה הוא זוג של אישה שחורה ואיש לבן, שעליהם הוא צריך לזרוק את הכדור.

לבוקר יש בחירה האם הוא רוצה לזרוק את הכדור על הזוג, או על פינק, אך לפני כי הוא מצליח לזרוק את הכדור, אחד השומרים של היע עוצר אותו לאחר כי ראה את הכתובת "AD" על פרק ידו - שמסמלת את "הרועה השקרי": אדם שינסה לקחת את "הטלה" (אליזבת') מהעיר. בוקר משתחרר מהשומרים, לוקח את הסקיי הוק של אחד מהם ונלחם באנשיו של פינק בעוד הוא בורח מהיריד.

מציאת אליזבת'עריכה

"מי אתה?"
"השם שלי הוא דוויט, אני חבר. באתי כדי להוציא אותך."
"תתרחק... אתה אמיתי?"
"מספיק אמיתי."
―אליזבת' ובוקר נפגשים לראשונה.

בוקר ממשיך בדרכו, הורג כל שומר שהוא רואה. הוא נלחם ב"איש אש" ולוקח ממנו בקבוק חוזק נוסף, שהפעם מכיל את "נשיקת השד", יכולת שנותנת לו פיירוקינזיס.

בוקר נכנס לפאב, שבאופן לא צפוי, מנוהל על ידי רוברט ורוזלינד לוטס. בוקר שואל למה הם עוקבים אחירו, אך לא מקבל תשובה מתאימה. רוזלינד מציאה לבוקר משקה שנותן לו הגנה אלקטרומגנטית מסביב לגופו. בוקר שותה את המשקה ומקבל את המגן. הלוטיסים מגלים שהם מופתעים שהמשקה עבד ולא הרג את בוקר.

בוקר יוצא מהכניסה האחורית של הפאב וממשיך בחיפוש אח אליזבת', מגלה על היכולות של הסקיי-הוק בדרך. הוא מגיע לבית מונטגומרי, שם הזוג המתגורר בבית נותן לבוקר אפשרות לברוח מהמשטרה. הוא מגיע לבסוף למבנה של מאמינים נוצרים, שם הוא טובח בכולם לאחר שתקפו אותו. אחד המאמינים מפיל בקבוק חוזק המכיל את "רצח העורבים", שנותן לשותה את היכולת לזמן להקת עורבים שתוקפת את האויב.

קומסטוק יוצר קשר עם בוקר דרך וידאו. הנביא מקניט את בוקר, מגלה כי הוא יודע דברים רבים על בוקר ולועג על הכישלונות של האיש בחייו. קומסטוק מנסה להרוג את בוקר על ידי הפצצת הצפלין עליו בוקר נמצא, אך בוקר מצליח לברוח ומגיע אל האי מונומנט.

בוקר הולך אל המגדל של האי מונומנט, שם אליזבת' נמצאת. בתוך המגדל הוא מוצא לוח המציג את גדילתה של אליזבת', וגם מכונות שנבנו על ידי הלוטסים, חלקן כדי לרגל אחר אליזבת'. הוא גם מוצא חלון חד צדדי שמשמש דרך לראות את אליזבת', שם הוא צופה לראשונה במשחק בקרע. בוקר מצליח להכנס לחדרה של אליזבת', שחושבת אותו לאויב ותוקפת אותו עם ספרים, אך נרגעת בעוד שהיא מתעניינת באדם הראשון שהיא רואה מלבדה. אך ההתפעלות שלה נגמרת כאשר השומר שלה, סונג בירד, נהיה חשדני ומנסה להכנס למגדל. בעזרת מפתח שניתן לבוקר על ידי הלוטסים, הוא ואליזבת' בורחים מהמגדל.

הסונגבירד תוקף את המגדל כדי למצוא את אליזבת', אך מצליחים לברוח המגדל המתמוטט בעזרת סקיי ליינים, בזמן שהסונג בירד ממשיך לרדוף אחריהם. לאחר שמערכת הסקיי ליין קורסת, השניים נופלים אל ים מלאכותי מתחת לקולומביה ואליזבת' מושטת את בוקר אל החוף הקרוב, לא לפני שהסונג בירד מנסה לתפוס את בוקר אך מוותר על ההזדמנות כי אינו יכול לשרוד במים.

לאחר שהצילה אותו ממוות, אליזבת' הולכת להצטרף לריקוד ליד החוף המלאכותי על ספינת המלחמה ביי. בוקר קם ומתחיל לחפש אותה, בדרך הוא מגלה על ספינת האוויר הגברת הראשונה, שאיתה יוכל להביא את אליזבת' לניו יורק. הוא משקר לאליזבת' וטוען שעם ספינת האוויר, הוא יקח אותה לפאריס.

היכל הגיבוריםעריכה

בוקר ואליזבת' מחליטים ללכת אל ספינת האוויר הגברת הראשונה. בדרך הם מוצאים פוסטר של קומסטוק, עליו בוקר אומר כי הוא שיכור על כוח. הם נתקלים מאוחר יותר בתאומים לוטס, שמבקשים מהם להחליט האם לבחור בסמל ציפור או כלוב. הם לבסוף מגיעים אל מרכז משחקי ארקייד, ואל דוכן הכרטיסים לספינת האוויר.

באותו רגע, אסתר מיילר, סוכנת של קומסטוק, מורה לשוטרי קולומביה השומרים ליד הדוכן לתקוף את בוקר ולתפוס את אליזבת'. מלאת אימה על המעשה שבוקר עשה והאלימות שראתה, אליזבת' בורחת מבוקר, קוראת לו "מפלצת". בוקר מצדיק את מעשיו באומרו שהוא עשה זאת כדי שהם ישרדו. אליזבת' מבינה את דבריו של בוקר ומסכימה להשאר איתו, תוך שהיא מטפלת בדקירה בכף ידו שנגרמה במארב של שוטרי קולומביה.

השניים מגיעים לשדה החייל, שם אליזבת' מסבירה להוקר לראשונה על היכולת שלה לפתוח קרעים שאיתם היא יכולה לעבור בין עולמות שונים. לאחר שהסונגבירד כמעט ותופס אותם בעזרת הקרע, בוקר חושב כי שימוש בקרעים עלול להרוג אותם, אך משנה את דעתו כאשר מבין את התועלת של הקרעים בקרב.

כאשר בוקר ואליזבת' מגיעים להיכל הגיבורים, הם מוצאים פסל של קומסטוק שטוען כי קומסטוק הנהיג את הפלוגה השביעית בטבח הברך הפצועה, דבר אשר בוקר מפקפק בו, אל אף כי הוא אינו זוכר בבירור את התקופה.

בזמן שהם מביטים בפסל, קורניליוס סלייט, חברו הוותיק של בוקר מהצבא, ממורמר כלפי קומסטוק על כך שהוא משקר על עצם נוכחותו בטבח, שולח את אנשיו לתקוף את בוקר על מנת שימצאו "מוות הולם". לבסוף הם מוצאים את סלייט, שמבקש מבוקר בתמורה לחוזק מפעיל הלם שהשניים חיפשו.

לבוקר ניתנות שתי בחירות: להרוג את סלייט, שיודה שבוקר לא השתנה מאז הטבח, או לפסוח על סלייט, שיביע זעם על כך שבוקר לא המית אותו. בכל אופן, בוקר מקבל את החוזק.

הבריחה של אליזבת'עריכה

עם מפעיל ההלם בידיו, בוקר מצליח להפעל את הגברת הראשונה. הוא ואליזבת' עולים לספינת האוויר לאחר קרב ארוך עם משטרת קולומביה. בספינת האוויר, אליזבת' גלה שבוקר לא מתכנן להביא אותה לפריז, אלה לקחת אותה לניו יורק, כחלק מהעבודה שלו.

כאשר היא מבינה את השקר, אליזבת' מתחילה לבכות. בוקר מנסה להגיע אותה, אך היא פוגעת בו עם מפתח צינורות שהיה בספינה, דבר הוא הגורם לו לאבד את הכרתו. בעוד שבוקר מתחיל להתעורר, הספינה מותקפת על ידי אנשי ווקס פופולי. אליזבת' נוטשת את הספינה ומשאירה את בוקר לבדו.

אנשי הווקס פופולי ומנהיגיהם, דייזי פיצרוי, עולים על הספינה. פיצרוי נותנת לבוקר את האפשרות לקבל את ספינת האוויר בחזרה אם הוא יעזור לה בהשגת נשק מסוחר נשקים אסייתי, צ'ן לי. בוקר נאלץ להסכים ונזרק מהספינה אל מחוז פינקטון.

בזמן שהוא מחפש אחר צ'ן לי, בוקר פוגש את אליזבת', שבורחת ממנו תוך שימוש בקרעים כדי לעקב אותו. המעשים של אליזבת' מושכים את המשטרה, שמנסה לעצור אותה. בוקר נלחם בשוטרים הקולומביאנים כדי להציל את אליזבת', אך מותקף על ידי הנדי מן שמעיף את בוקר מהעיר. אך לפני שהוא מוצא את מותו בנפילה, בוקר ניצל על ידי קרע של אליזבת' שזימנה צפלין להצילו.

בוקר מציע לאליזבת' שותפות מחודשת, אך זו מסרבת בהתחלה, קוראת לבוקר שקרן. היא לבסוף מסכימה לשותפות, מודה שבוקר הוא הדרך היחידה שלה להגיע אל פריז.

דמותעריכה

אישיותעריכה

הופעהעריכה

כוחות ויכולותעריכה

הופעותעריכה

טריוויהעריכה