Stub Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc BioShock Wiki rozbudowując ją!
Spoiler Ta strona zawiera spoilery! Czytasz na własną odpowiedzialność.
Disambig Tytuł tej strony odnosi się do większej ilości haseł!
Zobacz artykuł ujednoznaczniający dotyczący artykułów o tej samej nazwie – „BioShock 2”.

BioShock 2” – strzelanka pierwszoosobowa firmy 2K Marin, zaprojektowana przez Jordana Thomasa i wydana przez 2K Games. Druga gra z serii „BioShock” i sequel gry „BioShock” z 2007 roku.

Swoją światową premierę miała 9 lutego 2010 roku na platformach Microsoft Windows, PlayStation 3 i Xbox 360. 29 marca 2012 roku wydano port na system macOS stworzony przez Feral Interactive. We wrześniu 2016 roku gra pojawiła się na konsolach PlayStation 4 i Xbox One w ramach zestawu „BioShock: The Collection”, a 29 maja 2020 roku pojawiło wydanie gry na konsole Nintendo Switch w ramach wspomnianej kolekcji.

Fabuła

Streszczenie

Podwodne miasto Rapture legło w gruzach. Gdzieś w jego zgliszczach czeka twoja Siostrzyczka. Kiedyś jej broniłeś, a teraz – pośród hord genetycznie zmodyfikowanych szaleńców – jest ona twoją ostatnią nadzieją na zbawienie. Wciel się w pierwszego Big Daddy’ego, podróżującego po pięknym, lecz upadłym mieście w poszukiwaniu nieuchwytnego wroga... i samego siebie!
Sam zdecyduj o przebiegu gry – przejmuj kontrolę nad wieżyczkami i robotami ochrony, aby ci pomagały, spraw by wrogowie atakowali się nawzajem lub utwórz pas bezpieczeństwa z min i pułapek naładowanych plazmidami! Albo po prostu atakuj frontalnie pełną mocą plazmidów i broni! Dobieraj umiejętności w trakcie walki! Strzelaj z broni prawą ręką, a lewą zamrażaj, raź lub spalaj wrogów oraz używaj wyjątkowych ciosów! I dokonuj wielu wyborów moralnych!
Dodatkowo poznaj zupełnie nowy tryb wieloosobowy! Poznaj miasto Rapture przed upadkiem i weź udział wraz z przyjaciółmi w wojnie domowej. Graj w sieci, zdobywaj poziomy doświadczenia, dostosuj postać do swoich potrzeb i własnego stylu gry. Odwiedź też słynną restaurację Kashmir i Mercury Suits.
– opis dystrybutora gry

Opis fabuły

Główni bohaterowie

Bioshock icon Osobny artykuł: Postacie z „BioShock 2”

Lokacje

Bioshock icon Osobny artykuł: Lokacje z „BioShock 2”

Rozgrywka

Przeciwnicy

Bioshock icon Osobny artykuł: Przeciwnicy z „BioShock 2”

Bronie

Bioshock icon Osobny artykuł: Bronie z „BioShock 2”

Każda z nowych broni, z wyjątkiem kamery i wiertła, zawiera trzy rodzaje amunicji: zwykłą, zaawansowaną i rzadką. Pomijając kamerę i narzędzie hakujące, wszystkie bronie można trzykrotnie ulepszyć w stacji Władza w rękach ludu, przy czym ostatnie ulepszenie będzie dostępne, jeśli wszystkie poprzednie dla danej broni zostały wyposażone.

Plazmidy

Bioshock icon Osobny artykuł: Plazmidy z „BioShock 2”

Większość plazmidów powraca z pierwszej części „BioShocka”, jednak dostają one ulepszone wersje z nowymi ulepszeniami odblokowującymi specjalne zdolności. Pojawiają się także nowe plazmidy, takie jak Zwiad.

Toniki

Bioshock icon Osobny artykuł: Toniki z „BioShock 2”

W „BioShocku 2” zniknął podział toników na toniki fizyczne, inżynieryjne i bojowe. Większość toników powraca z pierwszej części „BioShocka”, jednak pojawiają się także nowe powiązane z wyposażeniem i stylem walki Obiektu Delta.

Przedmioty

Bioshock icon Osobny artykuł: Przedmioty z „BioShock 2”

W całym Rapture rozsiane są różne obiekty, które pomagają graczowi w podróży przez antyutopijne miasto. Są to między innymi apteczki, strzykawki z EWĄ, materiały eksploatacyjne, jak jedzenie i alkohol, amunicja, materiały potrzebne do tworzenia innych obiektów lub kluczowe przedmioty potrzebne do kontynuowania rozgrywki.

Osiągnięcia i trofea

Bioshock icon Osobny artykuł: Osiągnięcia i trofea z „BioShock 2”

Zawartość do pobrania

Bioshock icon Osobny artykuł: Zawartość do pobrania

Produkcja

Wymagania sprzętowe

Minimalne Zalecane
Microsoft Windows
System operacyjny Windows XP, Windows Vista, Windows 7 lub lepszy
Procesor
Pamięć operacyjna 2 GB RAM 3 GB RAM
Wolne miejsce na dysku twardym 11 GB
Karta graficzna
Karta dźwiękowa

Odbiór

Powiązane media

Galeria

Wideo

Kadry z gry

Szkice koncepcyjne

Ciekawostki

Informacje zakulisowe

Przypisy

Linki zewnętrzne

Zobacz też

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.