BioShock Wiki
Advertisement

Młodości moja! Moja różo! Wróć! Wracaj! Argh!

— Rose, „BioShock

Rosepajęczy genofag pojawiający się w grze „BioShock”. Jest pierwszym genofagiem, którego spotyka gracz na początku poziomu Witamy w Rapture.

Rose jest bardzo potężnym genofagiem i za każdym razem, gdy znajduje się w pobliżu gracza, rozsypuje z góry płatki róż, stąd jej imię oznaczające różę. Często można ją usłyszeć lamentującą z powodu swojej zniszczonej urody.

Biografia[]

BioShock[]

Kiedy w stacji batysfer w Centrum powitalnym pojawiła się nowa batysfera z Jackiem na pokładzie, Atlas wysłał Johnny'ego, by odebrał mężczyznę i przyprowadził go do niego. Rose znienacka zaskoczyła Johnny'ego i na oczach Jacka zabiła go. Po zdaniu sobie sprawy z obecności mężczyzny w nowo przybyłej batysferze Rose zaczęła niszczyć jej maszynerię, wyłączając ją. Później, gdy próbowała zaatakować Jacka, została przepłoszona przez jedną z zhakowanych kamer ochrony. Kobieta uciekła z Centrum powitalnego przez szyb wentylacyjny i udała się do Skarbu Neptuna.

Jack spotyka Rose ponownie w Skarbie Neptuna na obrzeżach przetwórni ryb Fontaine'a, ale tym razem odstraszył ją Peach Wilkins. Po zrobieniu zdjęć trzem pajęczym genofagom, w drodze powrotnej do przetwórni ryb, Jack znajduje tonik Cichy Łomiarz będący pułapką zastawioną przez Rose. Gdy mężczyzna podnosi tonik, zostaje przez nią zaatakowany.

W trakcie walki los Rose jest zależny od gracza: może zginąć z ręki Jacka, lub zostać oszczędzona, gdy gracz ją zignoruje lub ucieknie z pola walki[1].

Ciekawostki[]

  • Zarówno w trakcie, jak i po oskryptowanej sekwencji, w której Rose zabija Johnny'ego w Centrum powitalnym, usłyszeć można, że kobieta nuci melodię „If I Didn't Care” zespołu The Ink Spots. Jest to jeden z wielu utworów tego zespołu, który znajduje się na licencjonowanej ścieżce dźwiękowejBioShocka”.
  • Możliwe jest „zabicie” Rose w pierwszej bitwie z nią w przetwórni ryb Fontaine'a, jeśli gracz gra na łatwym poziomie trudności z wystarczającą liczbą amunicji przeciwpiechotnej do karabinu maszynowego. Jej ciało jednak nie będzie posiadało przy sobie żadnych przedmiotów.
  • Gdy Jack wkracza do Rapture, Rose mówi: „Czy to ktoś nowy?”. Dokładnie te same słowa wypowiada także kaznodzieja Witting w grze „BioShock Infinite”, kiedy Booker DeWitt wkracza do miasta Kolumbia.

Błędy[]

  • Na poziomie Witamy w Rapture występuje błąd, który następuje, gdy Rose uszkadza batysferę. Istnieje niewielka szansa, że kobieta zniknie tuż przed graczem. Nie wiadomo, co powoduje ten błąd i wydaje się, że występuje on we wszystkich wersjach gry.

Przypisy[]

  1. Ken Levine (scenariusz i reżyseria), Irrational Games (producent) & 2K Games (wydawca). (21 sierpnia 2007). „BioShock”.

Zobacz też[]

Advertisement