BioShock Wiki
Advertisement
Plik:Stub.svg Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc BioShock Wiki rozbudowując ją!
Ikona Tatuśków w pokoju wyzwań „Światy pełne bólu”.

Tatuśkowie, początkowo znani jako Obrońcy, okazjonalnie nazywani Panem Bąbelkiem lub Panem B, a także Metalowymi tatuśkami (ang. Big Daddy, Protector, Mister Bubbles, Mister B, Metal Daddy) – genetycznie zmodyfikowani ludzie, których skóra i narządy zostały wszczepione w opancerzony kombinezon do nurkowania głębinowego. Zostali stworzeni przez doktora Suchonga w celu obrony Siostrzyczek przed genofagami podczas zbierania substancji ADAM ze zwłok.

Historia[]

Tatuśkowie zostali pierwotnie stworzeni przez doktora Yi Suchonga jako konserwatorzy Rapture, którzy mieli pomagać w projektach budowlanych i wykonywać nierentowną pracę w całym mieście: Uszatki zajmowały się nitowaniem paneli i okien, a Ochroniarze zajmowały się odwiertami głębinowymi, które przyczyniały się do dalszej rozbudowy miasta.

Program Obrońca[]

Seria Alfa[]

Udział wynalazcy z Kolumbii[]

Przełom w kwestii więzi z Siostrzyczkami[]

Dalszy rozwój[]

Zawieszenie projektu[]

Biologia[]

Każdy Tatusiek to człowiek zamknięty w wielkim stroju do nurkowania – stroje te są łączone bezpośrednio z osobnikiem w ich środku, wliczając w to organy i skórę, w specjalnych kadziach wypełnionych żółtą cieczą.

Ich głosy są modyfikowane za pomocą specjalnego urządzenia, przez co jakiekolwiek wydawane przez nich dźwięki przypominają odgłosy wydawane przez wieloryba.

Hełmy Tatuśków wypełnione są fluorescencyjną substancją, która świeci innym kolorem, w zależności od mentalnego stanu Tatuśka:

  • Żółte światło – Tatusiek, którego otwory w hełmie emitują żółty blask, jest neutralny wobec gracza i nie zacznie go atakować, jeśli nie zostanie sprowokowany.
  • Zielone światło – Tatusiek znajdujący się pod wpływem plazmidu Zahipnotyzuj Tatuśka, będzie emitował zielone światło z otworów w hełmie. Przyjaźni Tatuśkowie postrzegają gracza jako Siostrzyczkę i będą go bronić przed przeciwnikami przez pewien okres czasu.
  • Czerwone światło – Tatusiek zaatakowany przez gracza lub będący pod wpływem plazmidu Szał! będzie emitował czerwone światło, co oznacza, że jest agresywny i skory do ataku.

Typy Tatuśków[]

Wprowadzeni w grze „BioShock[]

Ochroniarz[]

Uszatek[]

Wprowadzeni w grze „BioShock 2[]

Rozrabiaka[]

Seria Alfa[]

Lansjer[]

Rozgrywka[]

BioShock 2 Multiplayer[]

Znani Tatuśkowie[]

Augustus Sinclair
Augustus Sinclair
Charles Milton Porter
Charles Milton Porter
Mark Meltzer
Mark Meltzer
Knuckles
Knuckles

Galeria[]

Modele[]

Kadry z gier[]

Grafiki koncepcyjne[]

Wideo[]

Ciekawostki[]

  • Postać Tatuśka, a zwłaszcza uzbrojonego w wiertło Ochroniarza, stała się ikoną i maskotką serii „BioShock”, a sami Tatuśkowie pojawili się w każdej części serii przynajmniej raz.

Informacje zakulisowe[]

Odniesienia w kulturze[]

Przypisy[]

Zobacz też[]

Advertisement