FANDOM

Seaslug concept

АДАМ - це особливий вид дуже цінних стовбурових клітин, вироблених рідкісним видом Морського Слимака. Особливість стовбурових клітин полягає в їх здатності перетворюватися в абсолютно будь-яку іншу клітку. Наскільки відомо, в сирому необробленому вигляді АДАМ являє собою в'язку зелену рідину. За допомогою АДАМу можна генетично змінювати будову людського тіла, створюючи абсолютно нові клітини, а з них, в свою чергу - цілі тканини і органи з неймовірними властивостями. Ця зміна діє як м'яка форма раку, руйнуючи і видозмінюючи рідні клітини організму, замінюючи їх мутують версіями. Мутагенні зони, які породжують дивовижні властивості, також з часом завдають відчутний фізичний і розумовий збиток людям, які активно використовують АДАМ. Винна в цьому мутація новостворених клітин - без суворого контролю і постійних багаторічних досліджень, неможливо вивести стійку нову клітку, яка не даватиме побічних ефектів і мутувати самостійно. А в Захопленні були створені сотні видів клітин, майже відразу пущених на продаж. Подібна нестійкість стовбурових клітин означає, що носій мутації повинен буде весь час отримувати свіжі порції АДАМу тільки для того, щоб запобігати мутації організму.

Історія Редагувати

АДАМ був виявлений доктором-генетиком Бріджид Тененбаум в морському слимаку, який вкусив одного з докерів компанії Фонтейна і вилікував його безнадійно покалічену руку. Точна дата відкриття АДАМу невідома, хоча це повинно було відбутися не раніше 1948 року. На рекламі плазміду "Телепортація" (знятого з виробництва через нестійкість і найсильніших побічних ефектів), рекламованого Фонтейн Футурістікс, датування 16.06.1948. В іншому варіанті, відкриття відбулося в 1952 році - Тенненбаум, Сушонг і Гілберт Александер були зображені всі разом на плакаті Захоплення 1952 року. Всі вони стали ключовими фігурами в науковому співтоваристві Захоплення після відкриття АДАМу. Єдиним, хто погодився фінансувати розробки АДАМу, виявився Френк Фонтейн, який своїм витонченим розумом швидко зметикував, який неймовірний прибуток можна буде отримати з цієї речовини. Експерименти з АДАМом дозволили створити перші плазміди - набори генномодифікованих матеріалів, які при попаданні в організм людини давали йому надприродні здібності - дозволяли метати з пальців блискавки, або вогонь, або лід - для кожного виду "фокусів" були розроблені свої штампи клітин. Енергетичних потужностей людського тіла навіть для одного слабенького електричного розряду абсолютно не вистачало тому енергією для випромінювання таких потужних явищ служила особлива сироватка - ЄВА. Майже одночасно були розроблені генні тоніки, які давали носію постійні особливі властивості тіла. Для тоніків ЄВА не витрачалась - вистачало енергії мутованого тіла.

Це наукове відкриття підірвало рівновагу в Захопленні. До того, як були виявлені і знешкоджені побічні ефекти, Фонтейн кинув на продаж всі наявні розробки, і постійно кидала до них нові. Широка реклама та реальні демонстрації надприродних здібностей породили величезний попит, і тисячі людей в підводному місті почали активно приймати АДАМ. Пускаючи блискавки з рук і виробляючи інші неймовірні речі, вони уявляли себе напівбогами. Тільки потім виявилося, що АДАМ викликає необоротну залежність, потреба приймати порції АДАМу постійна - хоча б для того, щоб уникнути мутацій.

3307454546 4853c79e93 o (1)

Шприц для збору АДАМу

Однак, самі морські слимаки не могли надати для експериментів і роботи достатню кількість АДАМу, вже не кажучи про його продаж. Але доктор Тенненбаум виявила, що імплантований у живіт носію-людині слимак виробляє в 10-20 разів більше АДАМу. Найкраще це працювало з особинами жіночої статі, які не досягли статевої зрілості - маленькими дівчатками. Так була запущена програма Маленьких Сестричок, і їх захисників - Великих Татусів. Були створені особливі притулки, що поєднують в собі операційні та дитячі садки. У них поміщали спочатку дітей сиріт, потім, при зростанні попиту на АДАМ, вже всіх знайдених-вкрадених дівчаток. Там їх оперували, поміщаючи в живіт АДАМ- слимака, потім в буквальному сенсі "промивали мізки" -внушалі особливу програму зі збору АДАМу. При цьому, щоб дівчата не сходили з розуму від великої кількості жорстоких картин, які їм належало побачити, програма особливим чином змінювала їх сприйняття світу - вони бачили його зовсім інакше, ніж інші, набагато більш "білим і пухнастим". Дівчата, яких нарекли Маленькими Сестричками, стали ходячими фабриками зі збору, переробки і виробництва АДАМу. Зібравши достатньо цієї речовини, вони поверталися до притулків, де вчені витягували готову речовину, потім дівчатка знову поверталися. Молюск в животі кожної Сестрички не тільки переробляв АДАМ, але і моментально регенерував будь-які пошкодження дівчинки-носія. Лікар Штайнман, вивчаючи це явище, сказав одного разу: «Фактично, Маленькі Сестрички є не тільки ходячими фабриками по переробці АДАМу, вони ще й практично невразливі!». Однак, цієї здатності не вистачало, щоб захистити Сестричку від натовпів божевільних наркоманів, спраглих АДАМом. Для основної охорони, до сестрички був приставлений Великий Татко, генетично і розумово модифікований колишній чоловік, зазвичай укладений або злочинець. Татко повністю прали пам'ять і дуже сильно модифікували тіло, поміщаючи створену купу м'язів в броньований водолазний костюм. Татки не мали своєї волі і свободи вибору - вони діяли як живі автомати, захищаючи сестричок від будь-яких посягань. Так почався останній і найдраматичніший виток в історії Захоплення.

Незважаючи на всі мінуси застосування АДАМу, виробництво плазмідів і генетичних тоніків продовжувало приносити Фонтейну фантастичний прибуток. Будучи розумною людиною і передбачаючи конфлікт з главою міста Ендрю Райаном, Фонтейн пускав отримані гроші в оборот - будував будинки для бідних, які були готові за «тарілку супу і ковдру» віддати за нього життя - таким чином Фонтейн отримав підтримку зубожілих мас жителів, у нього з'явилася віддана армія мутантів. Коли Ендрю Райан нарешті усвідомив, які жахливі зміни відбуваються в місті через діяльність Фонтейна, він вирішує вбити суперника і таким чином припинити його діяльність. Незабаром це йому фактично вдається - Фонтейн був нібито вбитий в перестрілці, і всі його активи й досягнення перейшли до Райана. Однак, замість того, щоб припинити виробництво АДАМу і почати пошуки способу виправлення наслідків від його застосування, Райан, слідуючи своїй філософії "раціального егоїзму" використовує розроблені в Фонтейн Футурістікс технології щоб багаторазово збільшує виробництво АДАМу. Це веде до прискорення загибелі міста. Частина громадян Захоплення обурилася через диктатуру Райана, яка була заснована на монополії АДАМу, починає боротися з ним. Через недовгий час після загибелі Фонтейна, в місті з'являється людина Атлас. Завдяки своїй харизмі та репутації скромного борця за народне щастя він дуже швидко стає лідером опору жителів, доведених до відчаю диктатурою, і починає активну боротьбу проти Райана. 31 грудня 1959 група мутантів під проводом Атласа почала атакувати громадські місця і бази відпочинку, де ще трималося цивілізоване життя. Так почалася Громадянська війна Захоплення. Бунт, що виник на новорічні свята остаточно кинув місто в безодню божевілля і братовбивства.

Геймплей Редагувати

68
ADAM Bar

АДАМ використовується для збільшення характеристик гравця. АДАМ можна витратити в Саду Збирачки на плазміди і гентонікі.

BioShock Редагувати

АДАМ отримується шляхом вбивства (повного збору АДАМу) або порятунком Маленьких Сестричок. Рятує гравець сестричок плазмідом Порятунок Маленьких Сестричок який дає Тененбаум Джеку.

BioShock 2 Редагувати

У BioShock 2 є нові способи отримання АДАМу в грі. Для того щоб отримати максимальну кількість АДАМу в BioShock необхідно врятувати 4 Маленьких Сестричок для того щоб отримати гентонік Гордий Батько. Це дозволить довести загальний АДАМ гравця до більш ніж 3000 одиниць. Також невелика кількість АДАМу можна отримати, збираючи морських слимаків при переході Дельти між локаціями по океанському дну. Також певна кількість АДАМу можна зняти з тіла Великих Сестричок.

BioShock 2 Multiplayer Редагувати

В мультиплеєрі, АДАМ це основний засіб для просування по рангах. Можна заробити АДАМ різними способами. Вони перераховані нижче наступним чином:

  • Вбивство. Нагорода: 10 АДАМ. Після вбивства ворога.
  • Допомога. Нагорода: 5 АДАМ. Після нанесення шкоди супротивнику в наслідок чого він буде убитий іншим.
  • Злом. Нагорода: 10 АДАМ. Після успішного злому машини.
  • Фото-дослідження. Нагорода: 10 АДАМ. Після успішного дослідження трупа ворога.
  • Колба з АДАМом. Нагорода: 10 АДАМ. Колби які розкидані по карті.
  • Серія вбивств. Нагорода: 50 АДАМ. Вбити 3 ворога поспіль за одне життя.
  • Костюм Великого Татка. Нагорода: 50 АДАМ. Костюм який з'являється на карті через пару хвилин.
  • Вбивство Великого Татка. Нагорода: 100 АДАМ. Після останнього смертельного удару по Великому Татусю.