FANDOM

Фрэнк Фонтейн
"За цим Фонтейном потрібне око та око. Він починав простим карним, за яким плакала шибениця. Але йому завжди вдавалося не залишати доказів. Небезпечний тип... злочинець з даром передбачення."
―Ендрю Райан.
Френк Фонтейн (англ. Frank Fontaine) - один з головних антагоністів BioShock. Аферист, кримінальний геній, заклятий ворог Ендрю Райана і лідер опозиції в боротьбі за владу, що в підсумку призвела до краху Захоплення. Під час Громадянської війни, будучи Атласом, розпалив повстання на площі Аполлона. Фонтейн говорить з грубим бронкська акцентом.

Біографія Редагувати

Життя на поверхні Редагувати

Дитинство Френка наклало величезний відбиток на його долю і особистість: з самого народження він тільки й робив, що боровся за місце під сонцем. Життя в дитячому будинку (куди його відправив батько), втеча звідти і робота в театральній трупі - все це тільки зміцнювало думку хлопчика про те, що в цьому житті він може розраховувати тільки на самого себе. Три роки роботи в театрі дали йому незабутнє враження про те, як впливати на "аудиторію" за допомогою костюмів і акторської гри. Френк - його справжнє ім'я - використовував безліч різних прізвищ на протязі всього свого життя, такі як Горланд, Барріс, Вістон, Московітц і Ванг. Про справжнє прізвище Френка мало хто знав, і одним з них був хуліган з Бронкса - Реджі, який знав Френка ще з давніх часів.

Змінити своє прізвище на "Горланд" його змусило ФБР, яке хотіло звинуватити його в міждержавній букмекерській операції. Отримавши підроблене свідоцтво про народження, Френк Горланд переїжджає в Нью-Йорк і створює там, в підвалах своєї аптеки, букмекерський бізнес.

У 1946 році, Горланд обдурив власника бару на ім'я Харв Мертон, змусивши того підписати контракт на "Кредити Хадсона" для погашення карткових боргів. Коли Мертон не зміг виплатити відсотки по кредиту, Горланд отримав права на власність застави Мертона, а саме бар "Велика помилка". Горланду потрібен був бар з двох причин: по-перше, це був прибутковий бізнес; а по-друге, це було прекрасне місце, щоб збирати чутки про боксерські ставки. Саме в "Великій помилці" Френк і почув інформацію, яка в подальшому круто перевернула його життя.

Незабаром після того, як Горланд почав працювати барменом в "Велика помилка", він підслухав розмову двох бандитів, які обговорювали деталі майбутнього поєдинку між Нелом Стилом і Чарлі Врігалзом. Використавши вигадане ім'я "Лучіо Фабричев", Горланд пробрався до Стилу перед його поєдинком і обдурив боксера, сказавши, що "плани бандитів змінилися". За задумом бандитів, Стіл повинен був програти бій, вигравши цим їм гроші, але Фонтейн зміг переконати Стіла не програвати бій, тим самим, забравши собі велику суму (поставивши на виграш боксера). Про подальшу долю Стіла невідомо, але передбачити, що з ним зробили ті самі бандити після його виграшу, не складно.

Під час роботи в барі, Горланда відвідав федеральний агент Восс, який брав участь в міждержавному букмекерському розслідуванні. Восс, погрожуючи Френку розслідуванням, вимагав у нього видати інформацію про Ендрю Райана і про його "Північноатлантичний проект". Хоч до Горланда і доходили чутки про якийсь таємничий проект, федеральному агентові він так нічого і не сказав, вважаючи, що краще залишати корисну інформацію виключно для себе. Френк Горланд побачив в цьому можливість для потенційно великого прибутку.

Кілька днів по тому Горланд в своєму барі поговорив з п'яною жінкою, яка стверджувала, що її молодий чоловік - Ірвін - загинув при загадкових обставинах, а саме на будівельних роботах Ендрю Райана десь на дні океану. Її п'яна маячня тільки підтвердив причетність Райана до "Північноатлантичного проекту". Через пару днів Горланду вдалося вистежити пару матросів, які працювали на кораблі Райана - "Олімпієць". Прикинувшись федеральним агентом, Горланд вивідав у одного з матросів, що працівники Ендрю Райана заклали основи для цілого міста на дні океану в Північній Атлантиці. На цьому Горланд не зупинився - взявши собі ім'я "Білл Фостер" і трохи підкоригувавши свою зовнішність, Френк прикинувся постачальником консервів і пробрався на склад Морехідного будівництва. Розгніваний менеджер складу дав йому детальну інформацію про будівельні роботи Райана.

Сподіваючись отримати ще більше інформації, Горланд найняв Реджі в якості "додаткових м'язів", щоб той допоміг йому допитати Харві Мертона. Під тиском, Мертон розповів про контрабандиста на ім'я Френк Фонтейн, який постачав робочим Райана рибу. Фонтейн був власником "Рибальства Фонтейна" і був також відомий за контрабанду товарів з Куби в США. Горланд організував зустріч з Фонтейном в барі на Стейтен-Айленд. На зустрічі Горланд зміг переконати контрабандиста, що Восс планує заарештувати Френка Фонтейна за контрабанду наркотиків. Горланд залякав Фонтейна так, що той погодився продати свої човни в обмін на велику суму, щоб нарешті спокійно піти у відставку і виїхати на Кубу. Дві ночі через Горланд зустрівся з Фонтейном на одній з колишніх човнів контрабандиста. Фонтейн планував забрати оплату за човна і піти на спокій, але Горланд був на крок попереду - заздалегідь підкупивши і вигнавши екіпаж Фонтейна, тим самим не залишивши свідків (не рахуючи рульового, який тільки недавно відмотав термін і був готовий служити будь-кому за хороші гроші), Горланд вирубав і викинув Фонтейна за борт, де той потонув. Починаючи з цього моменту, Френк Горланд привласнює собі особистість потонувшого контрабандиста, стаючи Френком Фонтейном.

Протягом двох років Френк Фонтейн регулярно посилав Ендрю Райану схвальні листи. У цих листах він стверджував, що розділяє ідеали Райана і просить дозвіл відвідати його підводне місто, щоб розвивати там підводне рибальство за допомогою модифікованих підводних човнів. Але, по правді кажучи, Фонтейн бачив в утопічному суспільстві Райана лише прекрасну можливість для такої людини як він - на його думку, "утопія" рано чи пізно в результаті "впаде" і стане легкою здобиччю для грабежу. У 1948 році, Райан прийняв запит Фонтейна і послав свою людину - Саллівана - зустріти Френка, щоб той провів його в місто. Фонтейн взяв з собою тільки відданих йому людей, в тому числі Реджі і його першого помічника - Піча Уилкинса

Fontaine futuristics

Логотип компанії

Життя в Захопленні Редагувати

Фонтейн переїхав в Захоплення в

1948 році. Незабаром після переїзду його життя пішло в гору - йому треба було зовсім небагато часу, щоб сколотити групу контрабандистів і організувати в Захопленні "чорний ринок". Фонтейн продовжував братися за різного роду авантюри, які незмінно приносили йому дохід. Завдяки своєму акторському таланту, Френк частенько вводив в оману як постачальників, так і клієнтів, - ніхто не міг сказати, як він виглядає насправді, що було тільки на руку хитрому контрабандисту. В одному з радіоповідомлень, після смерті Райана, він говорить Джеку: "Чорт, я якось раз півроку навіть китайцем прикидався!". Хоч до подій BioShock Френк Фонтейн ніколи не приймав АДАМ, він признається Джеку, що одного разу вживав кокаїн і героїн.

Випадково виявлений Бріджит Тененбаум контрабандист-каліка, руки якого були відновлені після укусу морського слимака, поклав початок виробництву АДАМу - ​​речовини з майже чудодійними лікарськими властивостями. Тененбаум прийшла до Фонтейну з пропозицією про фінансування її досліджень слимаків, і він погодився, побачивши в цьому можливості для прибуткового бізнесу. Використовуючи дослідження і розробки плазмідов і генних тоніків Тененбаум і Яна Сушонг, Френк Фонтейн незабаром заснував на АДАМі бізнес в Фонтейн Футурістікс. Тененбаум повідомила Фонтейну, що для масового виробництва АДАМу потрібні маленькі дівчинки, і Френк відкриває "Притулок Маленькій Сестрички" - благодійна установа, що забезпечує дівчаток-сиріт житлом. Потім цих дівчаток перетворювали в Маленьких сестричок, які виробляють АДАМ. Натхненний прикладом Софії Лемб, Фонтейн заснував "Притулок Фонтейна для Бідних", щоб отримати підтримку тих, хто постраждав через відсутність соціальної допомоги в місті і виявився знедолений. Фонтейн використовував все це, щоб підняти себе в очах громадськості в опозиції до Райану; в той же час, людей з притулку і злочинців часто використовували для тестування нових бойових плазмідов.

Перший час харизма Фонтейна діяла навіть на главу Захоплення - Ендрю Райана, який бачив в ньому той самий ідеал «вільної людини» (не пов'язаного обмеженнями і заборонами суспільства раціонального індивідуаліста, кує власне щастя своїми руками), який той прагнув створити в своєму місті. Але коли він дізнався про зв'язок Фонтейна з контрабандою товарів з верхнього світу, вибухнув справжній скандал. Створюючи Захоплення, Райан мріяв про ідеальне місто, де талановиті люди могли реалізовувати свої ідеї, не боячись "паразитів" - інститутів держави, які присвоюють собі, на думку Райана, плоди чужої праці, а злочинна діяльність Фонтейна не тільки не вписувалася в цю концепцію, але й ставила під загрозу анонімність підводного притулку. Ендрю Райан доручив начальнику служби безпеки Салливану та іншим членам його команди почати розслідування у справі Фонтейна, щоб викрити його злочинну діяльність і заодно прикрити небезпечну контрабанду.

Використовуючи все більш жорсткі заходи, підручні Райана намагалися довести зв'язок злочинців з Френком Фонтейном. Однак підлеглі Фонтейна боялися свого боса набагато більше, ніж людей Райана, і відмовлялися йти на співпрацю. Фонтейн не став чекати розвитку подій - він розробив багатоходової план, що дозволяв йому рано чи пізно взяти верх над Райаном. За наказом Френка вчені «Фонтейн Футурістікс» викупили у коханки Райана Жасмин Джолін ембріон його сина і в стислі терміни виростили з нього справжнє універсальна зброя - маленький Джек не тільки підкорявся всім наказам, що починалися з кодової фрази "Будь люб'язний", але ще і мав ДНК засновника міста, що сильно полегшувало його переміщення по Захопленню. Нічого не пам'ятаючи, Джек був відправлений на поверхню і повернувся в Захоплення тільки після отримання посилки, яка містила активуючу фразу.

FontaineCorpse

"Труп" Фонтейна

12 вересня 1958 року Фонтейн був убитий в перестрілці з людьми Райана. Сфальсифікувавши свою смерть, Фонтейн зміг уникнути покарання за свої злочини і дати Райану та Захопленню помилкову надію, що їх проблема нарешті усунута. Через якийсь час Фонтейн повертається під іншою особою, взявши собі ім'я - Атлас - рибалка, герой пролетаріату і сім'янин, який очолив народний опір. Атласу вдалося позбутися про усілякого схожості з Фонтейном і в черговий раз зачарувати натовп вдаючи, що він всього лише скромний борець за свободу. Він зміг порушити кипляче невдоволення серед нижчих класів громадян, створивши необхідні умови для початку громадянської війни, яка згодом розколе Захоплення на дві частини. Атласу вдалося схилити на свою сторону мутантів і наслати їх на вулиці міста - ті тероризували населення, порушуючи економіку Захоплення, змушуючи Райана вживати рішучих заходів проти війни. Навіть без Фонтейн Футурістікс, Фонтейн продовжував виробляти цінні бойові плазміди в лабораторії, прихованої в "бакалійної крамниці Джо" на Алеї Сирен.

Сподіваючись на перемогу і захоплення контролю над Захопленням, Атлас, в кінцевому підсумку, виявився в пастці - всі батисфери і мутанти (якими управляли за допомогою феромонів) були під контролем Райана. Коли варіантів більше не залишилося, Атлас активує свого сплячого агента - Джека.

BioShock Редагувати

Будучи Атласом, Фонтейн ніколи не дозволяв Джеку наблизитися до нього, за винятком короткого моменту, протягом якого Атлас рятував "сім'ю". Після смерті Ендрю Райана, він, нарешті, показав свою справжню персону. Фонтейн розповідає, що його кінцевою метою було не просто перемогти Захоплення, а використовувати його технології АДАМ, щоб поширити свою владу на поверхні і стати магнатом промисловості. Вкінці кінців Джек звільняє себе від контролю над свідомістю, а також вже лицем до лиця стикається з Фонтейном на Станції Прометея, де вже видно, що Фонтейн мутував і має надлюдську силу, кидаючи залізні балки, щоб створити барикади на шляху Джека. І каже, що до цього він ніколи не користувався АДАМом, а тепер може насолодитися.

Фонтейн збирає у себе в офісі установку для ін'єкції всього запасу АДАМу в власне тіло. Він починає дратувати Джека своєю силою і тим, що він не зможе його зупинити. Коли Джек, нарешті, досягає Фонтейна, той уже перетворюється в "Атланта" через гігантські дози АДАМу. Після чого Джек висмоктує з нього шприцом Маленьких сестричок АДАМ до тих пір, поки Фонтейн не слабшає і не потрапляє в засідку Маленьких сестричок, які зарізали його шприцами насмерть. Таким чином, Джек поставив крапку у війні за керівництво Захоплення - обидва її учасники були мертві.

ABY fontaineFamilyPortrait

Сім'я Фонтейна

BioShock 2 Редагувати

Об'єкт Дельта може досліджувати офіс Фонтейна, де гравець може знайти аудіощоденники "Прощай Фонтейн", який розповідає, як Фонтейн став Атласом. Також в офісі є картина, на якій, можливо, зображено родину Френка: він стоїть з хлопчиком і жінкою, але хто вони насправді невідомо, адже, як Фонтейн зізнавався Джеку, у нього не було дитини і дружини. Інший аудіощоденники Фонтейна, "Падіння місця", можна знайти в Галереї образотворчих мистецтв в парку Діоніса. У цьому аудіощоденнику він захоплюється тим, що придбав абсолютно нове обличчя, щоб перевтілитися в Атласа, а також згадує події першої гри.

BioShock 2 Multiplayer Редагувати

У мультиплеєрній версії люксів Меркурія, можна знайти Пентхаус Фонтейна. Також його ім'я згадується в декількох цитатах завантажувального екрану.

Цікаві факти Редагувати

  • Псевдонім Фонтейна «Атлас» - явна відсилання до роману Айн Ренд «Атлант розправив плечі» (Atlas Shrugged).
  • За визнанням головного розробника гри Кена Левіна, характер Френка був списаний з персонажа фільму «Підозрілі особи» (The Usual Suspects) Кайзера Сузі. Так само, як і Фонтейн, Кайзер був злочинним авторитетом, якого всі боялися і вважали напівлегендарної особистістю.
  • У початковій версії гри Атлас мав говорити як южанин (Житель південних штатів США), але концепція змінилася, і він заговорив з ірландським акцентом.